tisdag 5 januari 2010

mästerverket av garn

de e så mystiskt, ja har egentligen varit hemma ganska länge men jag har inte hunnit något känns det som.. ja förutom en 97-års dag, högljudd skrikande människa med ett minne som en guldfisk, stinkande rum, sarkastiska finsktalande typer, ständigt hjälp-behövande mänskor som ska å kakk eller kisa och allmänt råddiga mänskor.. wuuh, sen verkar de som om jag har turen med mig och blivit flunssasmittad också.
men, JAG ÄR KLAR MED MIN STICKADE MÖSSA, en mössa som JAG har GJORT SJÄLV, STICKAT, jag. jag har nog fått det medfött tror jag, för den blev int alls så dålig. jag ska börja på en ny som jag kan sticka klart i karis då jag får tråkigt någon gång.
nu kom ja på att vi hadd en uppgift ti skolan som sku vara klar någon gång int så länge efter att jag återvänder.. (miiiilo? kan du förklar uppgiften ja tror int att ja fatta den :D)

3 kommentarer:

miilo sa...

uppgiften gick ut på att man sku på någå sätt härma en annan konstnär/fotograf. Eller ta inspiration.
tex. tema ur en känd bok/film/musik, härma en tavla/ett foto, använda samma stil i sin bild som en känd fotograf/konstnär, göra ett porträtt av personen... jaa, det var alltså ganska fritt! Tror dock att de int e så jättestress, förstå på krisu att han typ sku komma först i februari?

sofofofia sa...

medfött reeeettit? he kanski blomma ut först i mogen ålder tå, ja sku ha et tminne åv att he var tu å henna som int sticka så vansinnit bra i lågstadie ;)

sara sa...

taaaak miilo för förklarandet åt en trög hjärna :)

sofofofofofffo: he måsta no vara sånde sort som tar en stånd att få reda på att man har, liti blyg har i vari men äntligen har e våga vis sitt rätta jag :)