söndag 21 februari 2010

den sköna tågresan

berättelsen om den fina tågresan hem.
påbörjade sportlovet i helsingfors me vanessa, riktigt trevligt. va på sanna å emskas kelokeikka, såg gammeldans och gick på bremers utställning. sedan på fredan tänkte jag ta mig hem med 21.23 tåget, var försenad så halvsprang me min stooratunga väska hela vägen till järnvägstationen och var genomsvettig när vi var framme. märkte att platsen va fullproppad me mänskor och såg att mitt tåg gick först 23.20. great. jag och vanessa hittade en fin plats bredvid en roskis, tydligen en fin plats för alla galna flasksamlaren också eftersom vanessas tomma flaska var väldigt attraktiv. jag och vanessa underhöll oss med lekar medan klockan blev halv 10, 10, halv 11, 11, halv 12, 12, halv 1, 1, halv 2, (nångång vid den tiden kunde vanessa äntligen gå hem och sova) lite efter 2 for tåge iväg. dum som jag var trodde jag att värsta delen var över. tur som jag allti har, lyckades ja få platsen bredvid ett gäng killar som hade tillbringat tåget försening till sin fördel och hade fått i sig rikligt med alkohol och var på absolut bästa festhumör. efter en stund märkte alla att det var ovanligt kallt, det visade sig att värmegrejjen va sönder och det blev kallare och kallare ju mera klockan blev. med jacka, mössa, två par vantar, fyra tröjor, två par byxor, tre par stickade sockor och benvärmare var det för kallt för att jag skulle somna så jag var vaken och hörde på högt spelande finskt rap. vid något skede gick jag runt i tåget för att leta efter andra lediga platser och märkte att det tydligen bara var i min vagn det hade varit kallt. ja hittade till sist en plats jag fick en fin timmes sömn. sedan klockan halv 10 på morgonen var jag framme i kokkola, bara sex timmar senare än väntat.


Photobucket
bästa vanessa som vänta med mig på tågstationen, tacktacktacktack!

Photobucket
nångång efter detta slutade tavlan att fungera

Photobucket
pojken mittemot hade tråkigt

4 kommentarer:

R. sa...

Ohhoh :D Du har fått vänta länge! Bra bild på poiken!

sara sa...

jo, VR <3 .. taack :)

Vanessa sa...

Allt för sara <3 ja tycker också att pojkbilden e fin:)

Henna sa...

haha :D du har så cool bildre, veit du he? :)